هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد
سرخط خبرها

آغاز عملیات ساخت سطوح سوم تقاطع‌های فهمیده و خیام مشهد تا یک ماه دیگر

  • کد خبر: ۱۹۶۱۷۱
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
  • ۳
آغاز عملیات ساخت سطوح سوم تقاطع‌های فهمیده و خیام مشهد تا یک ماه دیگر
شهردار منطقه ۲ مشهد، در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های این منطقه گفت: عملیات ساخت سطوح سوم تقاطع‌های فهمیده و خیام مشهد تا یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، منطقه ۲ شهری مشهد با مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ هکتار، بزرگ‌ترین منطقه شهری شهرمان محسوب می‌شود که در این وسعت جغرافیایی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان مشهدی ساکن هستند. هرچند در این منطقه شهری، محلات برخورداری همچون فرامرز عباسی و جانباز وجود دارد، اما بیشتر محلات این منطقه از وضعیت شهری مناسبی برخوردار نیست و حتی از مجموع ۲۵ محله این منطقه، ۹ محله جزومحلات هدف بازآفرینی است.

از همین‌رو پروژه‌های مختلف بزرگ و زودبازده در این محلات در حال انجام است، در عین حال پروژه‌های بزرگی نیز در منطقه ۲ تعریف شده است که شاید بتوان ساخت سطوح سوم دو تقاطع پرتردد شهری شهید فهمیده و خیام را مهم‌ترین این پروژه‌ها دانست و بنا به گفته شهردار منطقه ۲ شهرداری مشهد عملیات ساخت این دو پروژه مهم شهری تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود. روز گذشته خبرنگاران مشهدی در بازدید از پروژه‌های عمرانی این منطقه از نزدیک در جریان روند پروژه‌های پرتعداد منطقه ۲ قرار گرفتند.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه چهارراه کاشانی

در ابتدای این بازدید خبرنگاران به محل پروژه ساخت چهارراه شهیدمحسن کاشانی رفتند و سیدعلی حسین‌پور، شهردار منطقه ۲ نیز با حضور در محل این پروژه گفت: در راستای تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی و همچنین ایجاد فضا‌های مناسب شهری از جمله ایجاد فضای سبز، عملیات تبدیل سه‌راه شهید کاشانی به چهارراه آغاز شده و اکنون این عملیات از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: در هفته‌های آینده با اتمام عملیات زیرسازی، عملیات آسفالت این چهارراه آغاز می‌شود و امیدواریم تا سه هفته دیگر این چهارراه زیر بار ترافیکی برود.

حسین‌پور گفت: در جریان ساخت این چهارراه، معارضاتی همچون دکل‌های برق هم وجود داشت که اکنون در حال جابه‌جایی این معارضات هستیم.

وی تأکید کرد: به طور قطع در سطح منطقه ۲ شهری مشهد، هر کجا که فضای کاری باشد و مشکلات ترافیکی گریبان شهروندان را گرفته باشد در راستای تعریض خیابان یا اصلاح هندسی یا دیگر عملیات‌های عمرانی اقدام خواهیم کرد.

۱۳۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های زودبازده منطقه ۲

شهردار منطقه ۲ در ادامه این بازدید با بیان اینکه این منطقه، بزرگ‌ترین منطقه شهری مشهد محسوب می‌شود، افزود: این منطقه دارای ۲۵ محله است که از این بین ۹ محله جزو محلات هدف بازآفرینی هستند که در هر دو مرحله، اعتبارات ۱۰۳ و ۱۳۵ میلیاردتومانی برای اجرای پروژه‌های زودبازده برای این محلات اختصاص یافته است. همچنین جمعیت منطقه ۲ مشهد حدود ۷۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: در قالب پروژه‌های ستادی ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی برای امسال، ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های تملکی و ۸۰۰ میلیارد تومان برای دو پروژه ستادی تقاطع خیام و شهید فهمیده به این منطقه اختصاص یافته و در مجموع اعتبارات عمرانی این منطقه امسال حدود ۲ هزارمیلیارد تومان است که این عدد نشان‌دهنده رشد ۵۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی منطقه نسبت به سال گذشته است.

رتبه دوم درآمدی و عمرانی منطقه ۲

حسین‌پور بیان کرد: شهرداری منطقه ۲ از منظر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ رتبه دوم را در بین مناطق شهری مشهد دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه از نظر درآمدی امسال در بین مناطق سیزده‌گانه مشهد نیز رتبه دوم را دارد به برخی از کمبود‌های منطقه ۲ اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکل این منطقه، کمبود سرانه‌های خدماتی است، هر چند در برخی از سرانه‌ها مانند سرانه ورزشی با اقداماتی که در این سال‌ها انجام شده است و پروژه‌هایی که در دست داریم، وضعیت خوب است. همچنین در مباحث ترافیکی و ساخت‌وساز در این منطقه مشکلاتی داریم.

شهردار منطقه ۲ شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه در این منطقه شهری با مشاغل مزاحم و همچنین انبار‌های غیرمجاز نیز برخورد می‌شود، افزود: بیشترین تعداد قلع در محدوده و حریم شهر مشهد در سال گذشته و ۶ ماه نخست امسال مربوط به این منطقه شهری بوده است.

اعلام جزئیات ساخت سطوح سوم تقاطع‌های خیام و فهمیده

حسین‌پور درباره پروژه ساخت سطوح سوم تقاطع‌های خیام و شهید فهمیده نیز گفت: با توجه به حجم بالای تردد در این دو تقاطع، دو پروژه بزرگ تعریف شده است. در این راستا قرار است در میدان شهید فهمیده دو چپگرد متصل‌کننده توس شمالی به سمت میدان امام حسین(ع) و توس جنوبی به سمت میدان قائم(عج) ساخته شود و در تقاطع خیام نیز پل متصل‌کننده دو سمت بلوار خیام با اعتبار ۸۰۰‌میلیارد‌تومان ساخته شود. اکنون عملیات تجهیز کارگاه در این پروژه‌ها از سوی پیمانکار انجام شده است و تا یک ماه آینده عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.

سالن چندمنظوره ورزشی در بلوار شفا

در ادامه این بازدید، خبرنگاران به محل ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره شفا رفتند و شهردار منطقه ۲ در توضیح این پروژه گفت: مجموعه سالن ورزشی چندمنظوره شفا در زمینی به مساحت ۵ هزار‌مترمربع و عرصه ۳۵۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته خواهد شد. این سالن ورزشی، سومین سالن ورزشی منطقه ۲ است و البته ساخت سه سالن دیگر مانند سالن ورزشی اسماعیل‌آباد نیز در دستورکار شهرداری است.

وی افزود: اعتبار ساخت این مجموعه ورزشی ۶۵ میلیارد تومان و براساس برنامه‌ریزی ۲۴ ماهه قرار است ساخته شود، اما با پیمانکار پروژه به جمع‌بندی رسیده‌ایم تا در مدت هجده ماه این مجموعه ورزشی که تمامی ورزش‌های تشکی و توپی را در برمی‌گیرد و برای آقایان و بانوان تجهیز می‌شود، به پایان برسد.
شهردار منطقه ۲ شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در مجاورت این سالن ورزشی، فضای سبزی به وسعت ۳۸۰۰ مترمربع در حال آماده‌سازی است و از زمان شروع به کار در مدت سه ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

تعریف ۱۵ پروژه در ۲ سال برای محله اسماعیل‌آباد

محله اسماعیل‌آباد، مقصد بعدی بازدید دیروز خبرنگاران بود. حسین‌پور در مجاورت عملیات عمرانی پارک خطی کال اسماعیل‌آباد که زمانی یکی از چالش‌های مهم شهر مشهد و استان بود با بیان اینکه در دو سال گذشته برای بازآفرینی محله اسماعیل‌آباد، پانزده پروژه تعریف شده است، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های در حال انجام این محله، عملیات ساخت فاز دوم پارک کال اسماعیل‌آباد به وسعت شش‌هکتار و با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان است. عملیات ساخت این پارک از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده است و براساس برنامه باید تا تیرماه سال دیگر به بهره‌برداری برسد، اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که این پروژه تا انتهای سال یا فروردین سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی محله اسماعیل‌آباد را شاید بتوان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی محلات هدف در شرق کشور دانست، گفت: در جریان سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد در سال ۹۹ تعداد ۱۴۸پلاک تملک شد و برای بهسازی این کال به وسعت ۲۱ هکتار عملیات فضای سبز در چند فاز تعریف شده است.

اتصال به کرانه شمالی از خیام

شهردار منطقه ۲ شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین یکی از پروژه‌های مهم این محله، ساخت مسیر ۴۰متری خیام به کرانه شمالی است که این عملیات در مراحل نهایی طراحی است و البته تملک‌های در نظر گرفته شده برای اجرای این عملیات آغاز شده است.

ساخت مجموعه ورزشی در اسماعیل‌آباد

وی همچنین در مجاورت پروژه ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره اسماعیل‌آباد گفت: این مجموعه ورزشی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان در چند طبقه برای آقایان و بانوان ساخته خواهد شد و امیدواریم در مدت بیست ماه آماده بهره‌برداری و تحویل مردم شود.

ساخت پل متصل‌کننده خیام و بهارستان به خیابان اشکذری، پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای عملیات روکش آسفالت و انجام این عملیات در تمام کوچه‌های محله اسماعیل‌آباد، مناسب‌سازی پیاده‌راه یکی از خیابان‌های اسماعیل‌آباد، ساخت زمین روباز ورزشی در زمین بلااستفاده محله، بازپیرایی پارک و تجهیز آن به وسایل ورزشی، بدنه‌سازی کال و ساخت معبر ۱۲ متری در مجاورت آن و ساخت مسیر دسترسی خیام ۷۲ به بلوار طرحچی از جمله پروژه‌هایی بوده که در این مدت در راستای توسعه محله اسماعیل‌آباد اجرایی شده است و شهردار منطقه ۲ به آن‌ها اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
3
انشاالله خدابه مسعولینی که دلسوزانه برای این ملت مضلوم قدم برمیدارن وباری ازدوش ازروی دوش این عزیزان برمیدارن اجرمعنوی عطاکندانشاالله همیشه شاهده این خبرهای خوش باشیم ???
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
4
باسلام ای کاش تمام شهرداری‌های مناطق دیگه بیان توضیح بدن مثل ایشون بخصوص شهردار منطقه 3 خبر نداره که در محدوده ایشون همه دارن ساختمان‌های خلاف میسازن بعضی کارها نیمه تمام رها شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
2
احسنت درود بر خدمتگزاران مردم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->